This Forum is supported by C&C 27 owners like you whose membership in the C&C 27 Association makes possible this Forum and the accompanying site. Thank you, members, for your continuing commitment.
You are not logged in.
Pages: 1
J'ai un c&c mk V 1985 , le moteur est un yanmar 2 GM 13 hp, je ne sais pas si le moteur a été changé , car nul par ailleurs je n'ai vu un c&c mk V avec un yanmar 2 gM 13 hp.
Est-ce que c'étais un option lors de l'achat ?
Si c'est le cas est-ce que le handicap peut changé en ma faveur car le moteur est plus lourd que celui d'origine?
Si c'est le cas , on fait comment pour l'établir?
Désolé pour l'utilisation du français mais mon anglais est vraiment mauvais.
Réjean S.
[I have a C&C Mk V 1985. The engine is a Yanmar 2GM 13 hp. I do not know if the engine was changed, but nowhere else have I seen a C&C Mk V with a Yanmar 2 GM 13 hp. Was it an original-equipment option? If this is the case, can the handicap be modified in my favour because the engine is heavier than the original? If this is the case, how can I prove this to the handicappers? Sorry for the use of French but my English is really bad.]
[Nous ne craignons pas les langues nationales ici. Continuez. Anglophones - there is no need to revisit the fear with which you faced your French final - responses in English will be translated. - Admin]
Last edited by (2012-06-05 00:22:41)
Offline
Rejean, check the year of manufacture of the engine. That should tell you if it was installed during the manufacture in 1985, or later.
I don't think there is an adjustment to handicaps for weight changes, like for folding propellors.
For racing, you would be able to strip the boat of weight to arrive at the minimum weight allowed, to compensate for the extra cylinder.
The first owner probably ordered the boat with a 2GM.
[Réjean, vérifier l'année de fabrication du moteur. Cela devrait vous dire s'il a été installé lors de la fabrication en 1985, ou plus tard. Je ne pense pas qu'il y est un ajustement aux handicaps pour les changements de poids, comme pour les hélices. Pour les courses, vous pourriez vider le bateau pour arriver àu poids minimum autorisé, pour compenser le cylindre deuxieme. Le premier propriétaire a probablement commandé le bateau avec le 2GM.]
Last edited by (2012-06-06 01:09:43)
Offline
C'est une bonne idée de vérifier l'année du moteur , je vais le faire.
Par contre j'aimerais savoir si d'autres membres ou d'autres propriétaire de c&c 27 mkV on un yanmar 2 GM 13 hp .
Merci pour la traduction.
[That's a good idea, to check the year of the motor, I'll do it. On the other hand, I'd like to know if any other members or owners of C&C 27 Mk V's have a Yanmar 2 GM 13 hp.]
Last edited by (2012-06-06 01:14:30)
Offline
Si vous voulez savoir si le moteur de votre Mk V faisait partie de la construction originale, vous pouvez achetez pour $40 les documents utilizer par le chantier pour spécifier les eléments commandés par le propriétaire original. Appelez South Shore Yachts (que vous trouverez dans le page, <<Contacts>>).
[If you want to know if the engine for your Mk V was part of the original construction, you can buy the documents used by the shipyard to specify items ordered by the original owner for $40. Call South Shore Yachts (found in the "Contacts" page).]
- Admin
Offline
Hi
2 GM was an option and I have seen a MK V with a 2GM as original equipment
jim
[2 GM était une option et j'ai vu un MKV avec un 2GM comme équipement d'origine.]
Last edited by (2012-06-10 12:19:45)
Offline
Pages: 1